Це історії про те, як ми купували нове авто за кордоном: про вибір, подорож, купівлю, пригон і оформлення.
В цих історіях ви зустрінете дуже важливі і хвилюючі питання сьогодення: жінки за кермом, безвізовий режим, нове законодавство, lowcost-авіалінії, проблема іммігрантів в Європі і багато іншого.
Одного липневого вечора, коли я грався с сином в Warcraft 3, я почув звук автомобільного брелка. Це в автомобілі спрацювала сигналізація.
Визирнувши у вікно я побачив авто яке від’їжджало з парковки, прямо від мого автомобіля який вив і пілікав.
Дива не сталось — цей автомобіль здаючи задом протаранив мій Ланос в переднє ліве крило пом’явши його.
Як виявилося, це була жінка з сусіднього будинку, здаючи задом вона “не помітила, що там автомобіль”.
Стоячи і розглядаючи зам’яте крило і двері які не відкриваються через його зміщення я не міг зрозуміти як так.
За два дні до цього я виставив авто на продажу.
Походимо, подивимось
Ми давно їздили на ланосі і хотіли продати його.
В нас був чудовий ланос в дуже доброму стані, я не жалів грошей на обслуговування і важливі (навіть мілкі) ремонти і автомобіль нам за це віддячував.
До цього, майже за три роки в нас не було ДТП, не було серйозних ремонтів.
Весь минулий рік, до цих подій, я час від часу катався на чужих автомобілях.
Я шукав собі новий автомобіль
Муки вибору автомобіля зводили мене з розуму.
Ми сходили на тест-драйв кількох авто, першим з них був дизельний Пежо 301, після чого ми зрозуміли, що цей ціновий сегмент нових авто (до 15 тисяч) дуже безглуздий.
Сам автомобіль Peugeot 301 1.5 HDi 2015-го року видався нам дуже дивним, хоча об’єктивно гарним ззовні.
Дивно їде, незрозумілий місцями по салону і шумний.
Робити шумку в новому авто, та і взагалі робити в новому авто будь-що крім сигналізації я не хотів.
Доступні нові автомобілі не задовільняли мене своєю автомобільністю: мотором, підвіскою, салоном, рульожкою чи коробкою.
В той час, автомобілі які задовільнили б мене по всіх параметрах коштували доволі дорого, що не вписувалось в наш бюджет: нова дизельна Шкода Октавія (в прийнятній для мене комплектації) коштувала від 25000$ що було значно більше бюджету на який ми розраховували.
Я покатався на багатьох автомобілях своїх друзів і знайомих.
Авто, які так чи інакше були в нашому бюджеті і були доступні для тесту:
- бензиновий Nissan Qashqai 1.2 CVT (модельний ряд 2013)
- бензиновий універсал Skoda Octavia 1.4 на DSG7
- дизельний седан Skoda Superb B6 1.6 ручці
- дизельна турецька VW Jetta 1.6 на DSG7
- газово-бензинова Toyota Camry VX40 з 3.5 V6 на автоматі (2008-2009 рік)
- дизельний Kia Ceed 1.6 з корейською коробкою роботом (2016-2017 рік)
- ми покатались на Смарті (просто заради цікавості)
З цих автомобілів найбільше мені сподобались три: Superb, Camry i Jetta.
Очевидні речі про турбодизель — це динаміка і економічність
Але не очевидна, проте важлива річ — я хотів дизельний автомобіль багато років!
Широкий і довгий автомобіль з хорошою підвіскою — ці параметри дають комфорт при їзді, ти не їдеш ніби на табуреті по ямах.
Що може бути краще цього? Лише якщо це широкий і довгий дизельний автомобіль.
Звівши всі факти разом, я зрозумів що я хочу: великий дизельний автомобіль.
Шевроле посеред ясного неба
Отже, я знав що я хочу великий дизельний автомобіль і я надіявся на те, що до кінця літа я зможу продати свій і купити новий.
І стоячи перед своїм прим’ятим ланосом посеред ночі у дворі, в світлі ліхтариків поліції я не міг повірити в те, що це все затягнеться ще на кілька місяців.
Пані, котра в’їхала в мене своїм Авео, розказувала, що їй щось як “пороблено”, бо це вже друга аварія в неї за тиждень.
Я слухав її і не розумів навіщо це все вона каже, але разом з тим, особливо нічого не відчував. Ні злості, ні якогось особливого жалю…
На початку Серпня ми мали їхати в Одесу в одній дуже важливій і цікавій справі. Всі втрьох.
Для цього нам треба було підготуватися, купити деякі речі, купальники по свіжій моді (море все-ж таки), позичити нормального розміру сумку в сестри (наша сумка була завбільшки з сам ланос і ми могли всі втрьох в ній поміститись).
А тепер я мав автомобіль в якого не відкривались передні пасажирські двері і мені треба було їздити по страхових, до експерта на оцінку і ще купа мороки з цим.
Історія з ДТП затягнулася до вересня: автомобіль був на оцінці пошкоджень, я чекав виплати страхової, купував запчастини, шукав малярів які фарбували авто.
В переддень від’їзду в Одесу я завіз автомобіль і всі запчастини для заміни крила і фарбування.
Приїхавши в Одесу я весь час думав про авто: чи добре його зроблять, як швидко куплять його в мене?
Принц, який визначив політику вибору
Я дуже хотів нове авто і я приблизно знав яке.
Але я підбираючи авто не враховував те, що мій вибір буде у великій мірі визначений принцем.
Хоча правильніше буде написати “Принцем” — це наш золотистий ретривер, за яким ми і приїхали в Одесу.
Треба сказати, що я ніколи не хотів собаку, це була мрія моєї дружини і вона знала чого хотіла: знала породу, розуміла що і до чого, де і в кого купувати.
Я ж знав про собак приблизно наступне: вони собаки, вони гавкають, дають лапу і можуть вкусити, якщо тягнути їх за вуха (це з дитинства знання).
Тому коли я побачив 3-х місячного цуцика завбільшки з середнього, такого, Мухтара, який в діда в селі хату сторожить я був здивований його розмірами.
Чому такий великий?
Але коли я побачив його батька та інших старших родичів, я зрозумів — нам потрібний універсал.
Через кілька днів, коли ми приїхали забрати песика і відвезти його додому, я був здивований ще більше: він, блін, підріс.
Підріс за кілька днів так, що це помітно.
На щастя, по приїзду додому ми були дуже зайняті інтеграцією собацюри в нашу домашню екосистему.
Екосистема на складається з двох дорослих, однієї дитини і кота віком восьми років.
Кіт безперечно вважає себе повноцінним членом сім’ї, що ставило нас в складну ситуацію: ми принесли песика не запитавши дозволу (багатьом знайома ситуація з дитинства)
Поки ми займались інтеграцією собаки в екосистему і розміщення його в просторі — час збіг швидко і ми забрали свій Ланос з ремонту.
Чотири місячна собака в салоні Ланоса займала місця як звичайний людський пасажир, що робило ще більш очевидним той факт, що нам потрібен універсал.
І ми почали пошуки універсала паралельно з продажем ланоса.