Це така-собі технічна частина постів про автоєвротріп.
Тут я хочу підбити деякі підсумки, відповісти на часті питання і розвіяти міфи.
Остаточне оформлення
Після пригону авто, в нас було 15 днів (не пам’ятаю точно), щоб оформити авто, поставити на облік і пройти всі процедури.
І першим ділом — потрібно було завершити митне оформлення.
Завершення оформлення доволі проста процедура.
Я приїхав на митницю з усіма документами зранку, все здав, підписав, віддав авто на огляд експерту і за пів годинки я загнав авто на майданчик митниці.
Через кілька годин мені зателефонував брокер і сказав, що все готово і я можу забрати авто.
Тобто, це зайняло менше робочого дня!
Другий крок — отримання сертифікату Євро-5
В нас в місті є організація, яка проводить сертифікацію, знаходиться на вул. Заводській.
Ця процедура була трішки складніша, в кілька етапів.
Спершу треба записатись по телефону, потім приїхати на дату по запису.
По приїзду спершу оформляють документи, потім забирають машину в спеціальний бокс де її починають міряти.
Запихають у вихлопну шланг який нюхає дим і ще там щось перевіряють.
Після цього через тиждень (4-5 робочих днів) роблять сертифікат. Роблять його в Києві, в якомусь там органі-інституті, куди всі результати замірів йдуть.
Через тиждень сертифікат прийшов і все було готово для постановки на облік.
Крок три — Постановка на облік
З сертифікатом, пачкою документів з митниці і оригіналами документів по авто я поїхав в Сервісний Центр МВС.
Там перша процедура — огляд авто. На майданчику двоє експертів перевіряють номера.
На кузові — VIN-код, в трьох місцях, номер мотору на стікері.
До речі, цікава річ.
Незважаючи, що в нас не було проблем з оформленням ні нового авто, ні старого, ні при продажу ланоса — в людей, виявляється, проблеми бувають.
Але проблема не в авто, а в тому, що вся поліція адекватна і чесна.В одній з західних областей, експерти СЦ МВС сказали людині, що на моторі відсутній номер (теж на авто VW Passat).
Вони хотіли вибитий номер на блоці мотора, але цього немає вже багато років.
Що хотіли експерти? Це був натяк на хабар чи некомпетентність? Ніхто точно не знає…
Після цього процес оформлення і оплата збору в Пенсійний Фонд.
На основі документів митниці, де вказана розрахована в гривні вартість авто (по курсу), треба оплатити 4% від вартості авто.
Потім отримання Свідоцтва про реєстрацію (техпаспорт) і номера.
Вся ця процедура, разом з чергою в касі (найдовше) зайняло близько 2.5 годин.
Мені видали номера, техпаспорт, потиснули руку і я довольний пішов в машину :)
Поставив номера і почався новий розділ — експлуатація авто!
Експлуатація, ціни, проблеми, міфи.
Наразі на одометрі авто вже 197 тисяч кілометрів пробігу.
З них майже 20 — накатані вже мною.
Автомобілю на момент купівлі було 3 роки з дати продажу (не виготовлення).
Цей авто накатував 60 тисяч км в рік і більшість з них по автобану. І це добре!
Не зважаючи на те, що пробіг в авто при купівлі був 178, особливих проблем не було.
Міфи і страшки
Але що мені казали і чим мене лякали… Переважно все виходило з пробігу авто 178 тисяч.
Коробка DSG
Чули про коробку DSG, яка помирає при пробігу 20 тисяч км? Чи 60 тисяч максимум.
А потім ремонт за 3 тисячі баксів!
Це перший і найголовніший страшок який я чув, навіть досі чую :)
Це така складна коробка. Вона як ручна, але там два зчіплення і керує ними робот.
Років 10 тому це була проблемна коробка і всі її цурались. І зараз по інерції так роблять.
А я от не цурнувся і купив ДСГ з пробігом 178.
Я тут недавно перевірив діагностичним шнурком і програмою VCDS коробку.
ЇЇ не робили, це все завод і оригінал. Заміна масла по регламенту раз в 60 тисяч. Третю заміну масла робив вже я.
Це не дуже дешева процедура, але це не так часто. Добре обслужений автомобіль — робочий автомобіль!
Турбіна
Не знаю, по якій точно причині, але мені казали, що при такому пробігу може померти турбіна. Візьме і здохне.
Але вона досі жива. Згідно сервісної книги її не міняли також.
Дує нормально, помилок по турбіні чи клапану немає.
На впуск масло не кидає, масложору немає.
Бензонасос (в паливному баку)
Мотори VW EA189 відомі своєю проблемою, коли раптово перестає працювати паливний насос.
В один прекрасний день він не сосе, не підсосує і не насосує.
Машина без подачі пального не може їхати і тому вона не їде.
So far so good, ніяких симптомів помирання насосу немає.
Форсунки дизельні
Не можу сказати, чи є в світі дизельні авто, які до 180 тисяч потребують заміни форсунок.
Зазвичай, ця процедура потрібна на пробігах близьких до 300 тисяч.
Тим не менше, мені казали, що друг знайомого має брата, в якого на пробігу 80 тисяч в Пассаті померли форсунки і їх міняли.
В гарантії навіть відмовили! Страх і нєнавість прямо.
Але ніяких відхилень по вприску немає, все працює. Хоча солярка в нас дійсно не дуже.
А тепер реальні проблеми
Я з давніх давен знаю — не треба читати відгуки в інтернетах.
Ні про електроніку, ні про авто. Особливо про авто!
Один їздить на битому кривому корчі, який на шпаклі тримається і заводиться з четвертого разу, в якого емульсія замість масла, але вважає при цьому, що це надійна і хороша тачка.
Інший же каже, що в нього помер сайлент блок чи тяга стабілізатора при незначному пробігу і цей авто – хлам.
Не вірте нікому, крім людей, яких ви знаєте особисто. Враховуйте риси характеру, пунктуальність і педантичність автовласника.
Приступимо…
Шланг омивайки
Це проблема проявилась в той момент, коли я отримав номер і закинув німецькі в багажник.
Авто почало сигналізувати про те, що відкритий багажник і подавати противний звук, включати світло.
Я дуже перелякався, розізлився і розстроївся.
І тут почалось: офіційні сервіси VW і Audi, так само, як і незалежні електрики, одразу обвинуватили замок багажника.
Замок не розбірний, не ремонтується. Заміна лише в зборі. На екзісті від 80 до 100$ під замовлення.
Але ця проблема проявлялась не завжди і я не спішив фіксити його.
Через деякий час, я зрозумів, що проблема не в замку, а в шлангу омивайки багажнику!
Він лопнув від різких, але коротких морозів і залив багажник в середині. Аж з кнопки закривання багажника текло.
Заміна шлангу і проводки — 3000 грн
Сигналізація Starline
Після купівлі, я поставив на авто сигналізацію Starline CAN-LIN.
Це така сигналізація, яка не потребує врізання в проводку в багатьох місцях і працює по цифровій шині.
Якщо простіше — це така комп’ютерна сигналізація.
Перші електрики були криворукі рукожопи і поставили її не так як треба.
Ніби працювала, але не завжди відкривала машину.
А ще, що взагалі треш — не блокувала мотор. Вскрив машину, завів і вона виє, але їде.
Проблема було така, що автомобіль просто ігнорив сигнали, які подавала сигналізація.
Двері відкрити? Ага, щас.
Я знайшов електрика Олега, який професійно займається Старлайном і знає його.
З певними складнощами, але я отримав те, що хотів.
І це всі проблеми, які в мене були за рік.
ТО, сервіс, ремонти
Найбільший мінус авто — це те, що всі великі ТО при пробігу 180-190 тисяч.
І мені довелося все це зробити при пробігу 185 тисяч.
Це дуже багато всього: масло в коробці і моторі, фільтри ГРМ, водяний насос, ремені генератора…
Майже всі деталі, крім тих, які по 100-300 грн я замовляв сам на exist.ua.
Експлуатація
В цілому, по експлуатації авто в мене не було ніяких претензій.
Їде добре, великий багажник, в ньому поміщається багато всього.
Минулого року я з дружино поїхав в село “за свіжиною”. Повіз папу і заодно собакена взяв.
Я віз з села пів свині, мішок борошна, мішок чогось-там ще, якусь сумку з чимісь. Да, ще літру самогону.
І обережно відділивши 1/3 багажника від продуктів — віз пса.
Йому (псу), було достатньо місця, щоб сидіти чи лежати.
Правда, йому не було року і мав кілограм 28.
В практичності авто немає сумніву, але проблема німецького авто, яке німці виробляли для людей — непристосованість до наших країв.
В авто є написи Німецькою, Голандською, Шведською і Норвежською. Люди для людей робили, одразу видно.
Дуже низкий кліренс, а для наших країв просто небезпечно низький.
Якщо завантажити повне авто людей, собак і продуктів — стає важко виїхати з села, доїхати до села, чи просто їхати.
Довелося вирішувати цю проблему більшою гумою і проставками.
При стандартній гумі R16 205/55 я підібрав і поставив гуму 215/60 (від кемрі/тігуана). Стало приблизно +2 см висоти.
Але при завантаженості ці 2 см всеодно малувато.
Варіант заміни ходової на “Пакет Поганих Доріг” (ППД) за 15-18 тисяч — не варіант.
Я вирішив цю проблему простіше — поставив поліуретанові проставки по 2 см.
Проставки це не дуже добре.
Вони міняють геометрію підвіски і задні аморти працюють на відстріл на горбах (мости, лежачі поліцейські).
Але по зимі я відірвав кусок підкрилка і два пластикових кожуха. І це по трасі.
Тому, підібравши найменші по висоті проставки, я отримав компроміс: високо, недорого і непогано (не завод, але не дуже відрізняється для неіскушонного).
Все, що я наразі хочу зробити чи роблю з авто — це тюнінг і немає ніякого відношення до реальної експлуатації.
Хочу чіп тюнінг, зробив ксенон, хочу 4MOTION, хочу ремапнути DSG, щоб переключалась “по моєму”.
А ще, я хотів би забрати кати, DPF, даунпайп.
Може більшу турбіну щоб краще дула і ремапнути вприск, отримати 170+ сил і 400+ ньютонів моменту.
Якщо ви нормальна звичайна людина, а не маньяк — вам це не треба і ви про це навіть не подумаєте :)
Трішки цін
Невеличка інфа по цінах на запчастини і роботу, за рік експлуатації.
- Зимова гума Conti — 10 000 грн (раджу розмір 215/60 на R16)
- Захист двигуна — 1500 грн (раджу всім, без цього біда)
- Заміна шлангу омивайки багажника і ремонт проводки (офіційний сервіс VW) — 3000 грн
- Заміна масла і фільтрів в моторі, заміна масла в коробці DSG і фільтра (офіційний сервіс VW) — 9000 грн
- Ремені і ролики ГРМ, помпа охолодження, заміна/долив тосола і сайленти передніх ричагів (мережевий сервіс) — 9826 грн
- Чергова заміна масла і фільтрів + сайленти задні (мережевий сервіс) — 3089 грн
- Проставки для кліренсу з розвалом — 2300 грн
В наступній частині я хочу розовісти про найепічнішу епопею – про повернення ПДВ за авто, так званий “Бій з турками під Нюрнбергом”.