Я вамрозкажу як можна затягнути історію про купівлю авто на рік.
І підведу всі-всі підсумки.
Ми сім місяців після всіх формальностей боролися з турками-засранцями.
Якщо б не Денис і Анна Рем було б нам “весело”
«А якщо не повернуть?»
Коли ми стояли на кордоні і чекали в колєйці чергу, ми спілкувалися потрішки з тими, то з цими.
Один хлопчина з Луцька запитував мене про авто. Де брав, як, що і куди. Яка ціна, що з ПДВ.
Я сказав що ПДВ залишили як залог, повернуть нам його після експорту з ЄС.
«А якщо не повернуть? Не страшно?» – запитав мене цей хлопець.
Я відповів йому, що нам допомогли купити і з ПДВ теж допоможуть.
Але я дуже часто згадував його і думав про себе «а якщо не повернуть…»
Для тих хто не в курсі, в двох слова, податок заплочений в ЄС за товари повертаються, якщо ви не громадяни ЄС і вивозите ці товари з Євроюз.
В тому числі при експорті автомобіля.
Зазвичай ПДВ в районі 19%, це не така велика сума якщо ви повертаєте за акційни брі з Бєдронки, але це суттєва сума, якщо ви купити авто.
Але схеми різні, як і суми.
ПДВ повертають лише за автомобілі які були куплені і оформлені на юридичних осіб.
Тобто це лізінги, банки, диллери, автоконцерни (VAG, Audi AG, etc.).
По правильному, по білому і офіційному ПДВ повертають лише тоді, коли авто покинули ЄС і його правильни на митниці оформили.
Більшість продавців в Німеччині, як мені пояснив Денис Рем (і як я сам потім взнав) працюють офіційно по білих схемах.
В Дітріха з рук чи в його друга Ганса машина буде по повній вартості і ПДВ не повернуть.
Суть офіційної схеми така
Ти купуєш авто з ПДВ за 10 000 €, при цьому вартість авто 8100€, а ПДВ 1900 €.
Але плотиш ти всі 10 000 €, а 1900 залишаються в продавця як залог.
Залог і гарантія того, що ти дійсно вивезеш авто з ЄС і поверння ПДВ буде законне.
Якщо раптом ти авто не вивіз, а вирішив надурити продавця і зарегав тачку в Польщі, а він списав 1900 євро як поверення ПДВ – це злочин.
Прийдуть поліцаї, візьмуть за жопу і буде грусно.
Тобто схема не дуже складна і доволі таки зрозуміла.
Турки…
Суть проблеми з ПДВ за наш Пасста була в тому, що продаці були житрожопі турки.
Я б сказав навіть, що це єдина проблема з авто яка була.
Проблема не в стільки в національності продавців, а в тому що вони були доволі таки рідкіски мудаки.
Коли ми забирали машину, з нами машину для клієнтів брав пан Микола з Тернополя.
Він нам розповів цікаву історію, що він взяв клієнтам машину і вже три місяці не може вибити з них ПДВ.
Бо вони хочуть щоб його клієнтка сама приїхала і забрала… Хоча це дико, бо фактично всі процедури були дотримані.
«Оце так попадалово» – подумав тоді я, але надіявся, що це омине нас.
Я вірив, що в нас так не буде.
І я був правий, в нас не було три місяці.
В нас було сім!
Кручу верчу
Почалося все з того, що коли я скинув всі документи на e-mail для повернення ПДВ, виявилося що немає якоїсь бумажки.
Ця бумажка, як мені сказав Денис, це суто якась їхня турецька бумажка. Типу заява їм від мене на повернення ПДВ.
А ще треба всі доки послати по пошті, неелектронній.
Ну ок, скільки того діла – DHL, пісьмо, Германія.
Я все зібрав, відсканував і підписав. Лист пішов, вже грудень, вже сніжок почав сипати.
Кажуть мені, що є затримки і дійде за 4 дні. Чудово!
Пройшов час, “католицьке різдво”, вихідні, зима, сніг, новий рік, ясне діло не до роботи.
Лютий
Прошу Рема набрати їх і запитати як мій лист. Бо лист 40€ коштував, треба якось відбивати гроші!
Турки морозяться, зима всьо-такі.
Через деякий час перезвонила мені Анна і розказала, що турки наші не отримали пісьмо.
Кажуть, що був вихідний і якись Герхард прийняв, а в них таких немає. Ще б пак.
Березень
Ну окей, перепосилаю, пишу щоб лічно в руки головному гамнюку.
Середина березня – трекнувся лист, отримали, продавець підвертив теж.
І знову пропав. Ой мороз-мороз..
Кінчався Квітень за вікном…
Так і не вийшов з морозу турок. Пишу на Дениса доручення, шлю поштою.
Добре хоч, що Анна приїхала у справах в Україну. Вже не 40€, а 40 грн
Травень
Каже продавець, що перекинув гроші.
Почекав, почекав – немає. Надурив. Ніколи такого не було і вот знову.
В кінці місяця Денис і Анна приїхали до них в магазін, знайшли їх, показали їм кузькіну мать.
Він сказав, що треба ще допідписати які бумаги. Знову? Реально вже сил немає.
Червень
Денис в Києві знімає огля на Audi A8.
Привіз з собою документи на допідписання. Ми приїхали і підписали.
Нарешті вживу зустрілися з Денисом, сфоткались. Шкода з Анною не зустрілися…
Заодно пощупали настоящу А8, вживу. Машина космос. Ціна теж, в район 150 тисяч долларів.
В середині місяця документи завезли продавцю…
І раптово, як грім серез ясного неба – СМС від привата. Прийшов платіж з ПДВ!
Я аж підстрибув і закричав щось типу “Даааа” з переходом на львінний рик.
Але це ще не кінець
Денис написав про них відгук.
Типу вони морочать голову, не рекомендуємо нікому працювати.
А турки накатали в гугл листа і через юристів видалили відгук.
Бо Денис не їх клієнт.
Подивіться їхні відгуки самі. Тупо 100% накрутка http://tinyurl.com/y7zbpvjc
Це мега-досвід, це те, що не стається з вами щодня.
Але цей один з тих випадків які запам’ятається на все життя, багатьом людям.
І пару слів для завершення
Схеми і економія
Якщо ви не згогадались – я хотів пригнати автомобіль сам. Самому поїхати, самому дати гроші, взяти ключі і самому їхати додому.
Самому таможити, самому ставити на облік, сертифікат робити самому.
Не робіть так, якщо ви хочете зекономити. Це не економно.
Це дуже круто і цікаво, але це не про економію.
В цій схемі є кілька переплат, якщо порівнювати з тим, що ви замовите авто через гонщиків чи перекупів.
Я заплатив Рему за підбір 500€.
Цю ж суму ви заплатите підборщикам і за ці гроші отримаєте все. Цілу пригнану машину під розмитення.
Підборщики роблять ще одну річ для розмитнення – заниження вартості авто. Це роблять всі хто жене тачки.
Це може бути проста і легальна, сіра чи тупо корупційна схема.
Найпростіша і не протизаконна схема – рахунок без ПДВ.
Продавці не випишуть рахунок без ПДВ в 95% випадків. Але якщо продавець не німець то може виписати.
А ще може сразу ПДВ повернути, не включивши його в ціну. Менше ніж офіційно, але сразу.
Клієнт отримає ПДВ одразу, вартість таможні буде трішки менше, всі в плюсі, ніяких порушень закону.
Таких продавців треба шукати, це скажемо так – професійний підхід вже.
Сіра схема – заниження вартості за “пошкодження авто”.
Дехто дійсно робить так-звані пошкодження авто.
Я бачив лічно як деякі перегонщики відколупували з машин елементи, щоб мати меншу офіційну вартість.
Есперт дивиться на авто, бачить “пошкодження”, списує з ціни 50-100€, буде на каву чи на солярку.
Ще я чув схеми коли нормальне ціле авто заїжджає як бите під відновлення.
Але наскільки це реально чи нереально – я не знаю. Може байки?
Відсутність схем і економії
Коли ви женете авто самі – ви в мінусі.
Ми не економили, ми тратили більше.
Але скажемо так, це був євротріп і міні-відпустка.
Перше – ви платите за підбір в Німеччині стільки як за пригон нашими, але машину треба буде забрати.
Друге – ми полетіли літаком. Удвох.
Це дорожче ніж їхати автобусом, але їхати добу автобусом немає ніякого бажання.
Плюс до того ми добирались потягами і автобусами до авто, а це +100€.
Третє – пальне. Автомобіль споживає пальне.
Професіонали знають де, скільки і як заправлятися, як на мінімумі проїхати дорогу солярку Німеччини, де подешевше в Польщі залити.
Четверте – проживання, їжа, побут.
Ми жили в апартаментах і хостелах в центрах Польських і Німецьких міст. Їли в кафе, інколи на АЗС.
Хостел, готель, апартаменти по 30-50 €. Ніякої економії.
Це був чудовий тріп, але ми за нього платити самі ж.
«А не можна було тут купити?»
Це питання я чув дуже часто. Від різних людей.
Можна було, да, можна було купити навіть дешевше, простіше.
Але я так не хотів.
В першу чергу – я не довіряю нашим перегонщикам. По друге – я не знав нормальних перегонщиків.
Я забрав машину сам. Я бачив її стан, я бачив комплектність, я знав ціну, бачив пробіг, я забрав і привіз.
Коли я дивлюся часом авто.ріа я бачу багато пассатів навіть кращих ніж мій. Багатша комплектація за ті ж гроші!
Але мене завжди дивують провали в історії сервісу. Авто з сервісною книгою, по сервісних інтервалах і датах видно, що авто катає по 40 тисяч кілометрів в рік.
Потім через 3 роки, коли закінчився лізінг штампи в сервісній перестають з’являтись. (120 тисяч пробігу орієнтовно)
І півтора роки після закінчення лізінгу – його завозять і ставлять на облік в Україні і продають його з пробігом в 123 тисячі.
Все просто, ніяких таємниць. Є відкриті бази де по номеру б’ється дата реєстрації.
Авто пропало на півтора роки і проїхало 3 тисячі? З яких з 1.5 тисячі це пригон з Європи в Україну?
Щось не дуже віриться.
І таких авто – море.
Відібрати яке з них чесне а яке з них дике палєво – складно. Треба тратити купу часу, огляди, на СТО дивитись.
А ще кататись по Україні щоб приїхати, побачити хламіну з скрученим пробігом і поїхати додому?
Нє, дякую.
Порада всім хто хоче авто з Європи
Накраща схема – знайдіть людей які ганяють авто з Європи.
Але не просто людей які ганяють, а людей які везуть нормальні тачка.
Людей які можуть підібрати і привезти вам нормальний автомобіль.
Там де крутяться гроші і великий попит – завжди є купа засранців які вас захочуть надурити.
Вам привезуть на кордон, ви приїдете і завезете авто на себе.
Вам допоможуть оформити, ваш автомобіль буде оформлений на вас, не на якогось лівого дядька.
Так буде простіше і вигідніше.
Але якщо ви хочете вражень – підбір, вокзал, Німеччина!